Shelter

New World: Aeternum still awaits 2. Rész

2020. február 27. 18:21 - Mooseman

Továbbra is halad a játék fejlesztése és most már a külföldi orgánumok is betekintést nyerhettek az egy hete ismét elstartoló alfa tesztbe. A New World továbbra is kap hideget-meleget a közösségtől, de ez minket most nem érint, ezzel majd a lezárásban kívánok foglalkozni. Az előző részben betekintést nyerhettünk a játék eddig ismert alapjaiba, műfaji hovatartozásába és a combat rendszerébe. Amilyen a formám és szerencsém, egy napra az írás elkészülte után egy aktuális gameplay footage hagyta el a stúdió berkeit. Ebből a videóból kikövetkeztethető, hogy miként működik in-game a harc és a weapon mastery rendszer és még pár érdekes infó bújik meg a sorok képkockák között. Nem fogom most már átszerkeszteni az előző írást, ami történt megtörtén, akit érdekel tüzetesebben a fent említett változás, az a linken megteheti ez. Innen is köszönöm Ser Medieval gyors és szemfüles munkásságát.
A mai epizódban viszont a játék történetével és a frakciókkal fogunk foglalkozni, ezzel is mélyebbre ásva magunkat a nyúl üregébe.

A sziget alapjai

A játék a már említett Aeternum szigetén fog játszódni, ahol rengeteg kaland, kihívás na meg veszély leselkedik majd ránk. Az újonnan felfedezett földöntúli égtáj egy kísértet járta paradicsomhoz hasonló, a gyönyörű és festői táj minden sarkában veszély rejtőzködik. Egyedi és lenyűgöző pálya tervezést ígér nekünk az Amazon csapata. Törekedtek arra, hogy változatos legyen a térkép (ami a videókat és képeket elnézve nagyon jól sikerült) és hogy minden egyes domb egy új kalandot rejtsen.

nwdesign-shelterfromthestorm.pngNem hinném el, ha letagadná a designer team, hogy nem merített legalább egy kicsit a Witcherből. (Forrás: Redbull)

 

Nem sokat tudni még a sziget és a játék történetéről, ami a videókból és jelenlegi promó anyagokból kiderült, hogy nem mi leszünk az első felfedezők ezen a földrészen. Egy a trailerben felbukkanó sejtelmes női hang írja le a jó és rossz közötti harcot a sziget felett, azt hogy a paradicsomért vívott háború régóta zajlik. A bemutató végén megmutatja magát narrátorunk, akit vélhetően Isabella-nak hívnak és hát finoman szólva sem a jók táborát gyarapítja. Külön érdekesség, hogy az előrendeléshez külön bónuszként jár a titokzatos ellenség nyaklánca, ami a szörnyek ellen fog segítségünkre lenni.

A sziget régi civilizációk maradványait rejtegeti, a játék fókuszában maga a 17. századi „felfedezés-gyarmatosítás” kora áll.
Ezt azért tartom, egy érdekes és jó húzásnak, mert maga az alap setting egyrészt egyedi és ritka a játékok és mmo-k körében, másrészt pedig nem fog megragadni ezen a színtéren. Ez alatt arra gondolok, hogy akinek még se jönne be annyira a spanyol inkvizítoroskodás, a muskéta puskák vagy az alabárd, annak lesz még jó pár történelmi korszak és azon alapuló kártya a zsebében. Tehát egyszerre lehet a csapatunkban római légiós vagy középkori nehéz íjász. Mindennek középpontjában az azoth és az azt körül ölelő erő áll, erre pénzt mernék tenni. A misztikum, illetve jó és rossz erők közötti harc mellett, ez a sziget legértékesebb kincse. Ez lényegében egy tiszta, nyers mágikus erő, aminek nagyon sokféleképpen hasznát vehetjük. Egyelőre pár dolgot tudunk róla, az azoth megváltoztatja, kiegészíti a dolgokat. Egyszerre teremt gyönyörű és veszedelmes életet. Ez nem igazán egy jó vagy rossz erő, ugyanis mindenkinek mást jelent. A felhasználásunk fogja majd behatárolni ezt az energiát, hogy jóra vagy rossz dolgokra alkalmazzuk. Feltehetőleg ez lesz az a nyersanyag, amire mindenki vadászni fog a szigeten.

nwhouse-shelterfromthestorm.png

Itt szeretnék tisztázni egy dolgot utoljára, hogy miért is nehézkes összefoglalni a játékról az eddig tudott dolgokat. Ugyanis az AGS (Amazon Game Studios, a továbbiakban csupán így fogom említeni) elég összefüggéstelenül adagolja az információkat. Van, hogy előtt már egy adott témát, amihez két héttel később kiad egy-két extra, ámde fontos információ morzsát (mint ahogy korábban is utaltam már erre). Nehéz így naprakész infókkal szolgálni, de igyekszem ezeket a kimaradt puzzle darabkákat időben a helyükre rakni. A fenti kép lényeges pontja a hirdető „tapasztalata”, ugyanis ez nem normie humor kérem. (Forrás: Twitter)

 

Nem hal meg, csupán átalakul

A dev diary videókban gyakran utaltak rá, majd később el is hangzott, hogy Aeternum szigetén semmi sem hal meg véglegesen.
A halhatatlansághoz vezető út egy érdekes történeti húzás az AGS-től, ugyanis ezáltal történeti keretek közé rakja a halálozás-feltámadás rendszerét. Azzal magyarázzák a dolgot, hogy a lélek sosem hagyja el a testet. Ez a mágikus erő lényegében a fent említett azoth, egy olyan erőforrás, aminek köszönhetően felruház minket a halhatatlanság erejével. Így újra és újra nekivághatunk a kalandjainknak.
Az Aeternum egyik legfőbb veszélyforrása, azok a számunkra idegen csoportok, akik próbálják igába hajtani a sziget maradékát, miközben egymással is hadakoznak. Egy rakás ilyen csoport található a szigeten és mindegyiknek megvan a maga célja és sajátos vágya. Ezen kompániák közül négy olyan nagyobb, ellenséges frakció van, amik szervesen képezik a sziget ökoszisztémáját. A The Corrupted, The Lost, The Angry Earth és a The Ancients teszi ki ezt a négy nagyobb csoportosulást. Róluk bizony már többet tudunk:

 

The Corrupted


Ködösen fogalmaz ezzel a frakcióval kapcsolatban a dev diary, ugyanis nem csupán egy egyszerű szektáról van itt szó, ahogyan azt a név sejteti. Egyfajta magasztos erőnek mondanám inkább, ami a háttérből irányítva reflektál a játékosokra és a minket körül ölelő világra. Ugyanis a játék (és maga ez a szekta) folyamatosan figyelni fogja a játékosok környezetre gyakorolt hatását és úton útfélen próbál majd keresztbe tenni nekünk. Ha a településünk jó iramban fejlődik, akkor megrohamozza azt vagy akár blokádokat hoz létre kereszteződésekben, hogy hátráltasson minket a közlekedésben. A játék legfőbb ellenségének szerepét ez a csoportosulás tölti be, Mondhatni, hogy az Aeternum világa rajtuk keresztül próbál lecsapni ránk. A humanoid fajoktól kezdve az állatvilágon át bármit képes megrontani és a maga uralma alá hajtani.

corrupted-shelterfromthestorm.png

Nem csupán szörnyek hadának parancsol a Romlás, hanem emberi kultuszok is körül övezik. (Forrás: Engadget)

 

The Lost

Az „elveszettek” a játék élőholtjai, olyan emberek voltak, akik felfedezés közben szörnyűséges halált vagy hajótörést szenvedtek. Olyan örökéletű lények, akik lélek nélkül tengetik tovább napjaikat a szigeten. Zombikhoz és ghoulokhoz lehetne őket a legjobban hasonlítani, lemerem fogadni este inkább okoznak majd kellemetlenséget.

nwzozo-shelterfromthestorm.png

Lemerem fogadni, hogy a rohadékok este rommá fogják jumpscare-ezni a pályát(Forrás: NewWorld)

 

The Angry Earth

Az anyatermészet, amely a sziget immunrendszereként szolgál. Ez a frakció mondhatni a Corrupted ellentéte és egyben természetes védelme. Egy nyers és tiszta erő, ami az Aeternum területén terjedő rontás és romlottság ellen küzd. Viszont ahogyan a mi immunrendszerünk is véd minden idegen behatolástól és fertőzéstől, így ez a csoport sem viselkedik másként. Sajnos az ő szemükben mi sem vagyunk több, mint egy újabb kórokozó, amit el kell pusztítani. Érdekes a felépítésük, mivel ez az erő a természetben megtalálható bármilyen életformát képes a maga arcára reprodukálni. Legyen szó humanoidokról vagy állatokról akár szörnyekről.

nwfauna-shelterfromthestorm.png

Lesz pár érdekes kreatúra is ezen a palettán a stúdió elmondása szerint.
(Forrás: Rock,paper,shotgun)

 

The Ancients

Az első civilizációk egyike, amely az Aeternum szigetén létezett. A csak simán „ősök” -ként hivatkozott fajról vajmi keveset tudunk. Az azoth erejét kihasználva táplálták a „technológiájukat”. Feltehetőleg ezen tudás és erő használata miatt hatalmas tisztelet övezi ezt a frakciót a szigeten élő társadalmak által. Nem tudni pontosan, hogy miért és hova tűntek, hogy mi történt az ősökkel. Csupán az emlékeik, romjaik és titkaik maradtak hátra, amik arra várnak, hogy felfedjük őket.

nwnyugger-shelterfromthestorm.png

A sziget nem fogja könnyen adni a tudást, az már fix. (Forrás: StudioLoot)

 

Egyelőre nem tudunk többet a sziget és annak lakóinka mivoltáról, a következő fejezetben a játékosok által birtokba vehető területeket és ház rendszereket fogom összegezni. Az AGS a közeljövőben még ígért egy újabb videót a crafting rendszerről és remélhetőleg elhintenek még pár érdekes infót az áprilisban startoló Closed Beta-ig. Addig is számolom a napokat összekulcsolt ujjakkal, ugyanis kezd visszatérni az mmo műfajba vetett hitem. Na meg persze igyekszem erről tűpontosan írni nektek. Van, akit még felcsigázott a játék? Vagy totál kikopott már nektek a műfaj?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shelterfromthestorm.blog.hu/api/trackback/id/tr8115494468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása