Shelter

New World

2020. február 19. 19:47 - Mooseman

Aeternum Awaits 1. Rész

,Négy évvel ezelőtt röppentek fel az első pletykák, miszerint az Amazon úgy döntött, hogy komolyabban beszáll a játékiparba – korábban játék appokat csináltak. Méghozzá mindezt a fuldokló nehezen megmászható mmo-rpg zsanrában kívánja komolyabban megtenni. A játék a New World nevet kapta, amely egy alternatív, 17. századbeli fantasy világban játszódik. Az Aeternum névre keresztelt sziget, telis-tele van rejtélyekkel és legendákkal, ami arra vár, hogy felfedezzük és meghódítsuk. Mondhatni a játékosoknak kell kolonizálni a természetfelettivel megáldott földet. A marketing gépezet 2018 augusztusában kezdte el lassacskán csorgatni a képeket és videó részleteket a játékból. Még ennek az évnek októberén volt az első alpha test, mely felülmúlta a várakozásokat.


A beszámolók és footage-ek alapján jól sült el a teszt, alpha fázishoz képest nagyon egyben volt a program. Páran külön kiemelték, hogy simábban futott, mint mostani Early Acces vagy akár a késznek hazudott mondott játékok. A következő alpha test napjainkban ismét elindult és a beta phase április vége felé startol. Ezekre tudtok jelentkezni a hivatalos weboldalon (random választ ki a rendszer) vagy előrendeléssel automatikusan belépést nyertek csak a béta! tesztbe.
A játék maga május 20-án jelenik meg (ha addig nem tolják el), steam-en és amazon -on keresztül lehet megvásárolni. A New World steam-es kliensből fog majd futni, tehát csak PC-n lesz elérhető. Úgy tudni, hogy az amazon a grafika és a performance kimaxolása miatt, nem tervezi a konzol portot.

Viszont mi is pontosan a New World, kik csinálják és mit tudunk eddig róla?
A következő „thread-sorozatban” több részen át mutatom be a játék jelenlegi állását és ismert rendszereit.
Őszintén megvallva nehéz a játékról konkrétan beszélni, ugyanis az alpha tesztek óta rengeteg mindenen változtattak, variáltak vagy egyértelműen átalakítottak. Igyekszem most az eddigi dolgokat összegezni nektek, de nem lepődnék meg, ha két hét múlva out of date lenne ez az írás. A jelenlegi alpha footage videók annyira nem mérvadóak már. Arra, hogy miért, a későbbiekben kitérek, na de lássuk a smedvét.

Az új világ és amit kínál

A New World egy új sandbox mmo-rpg, amit a készítők állítása szerint survival elemekkel hintettek meg. Első körben több, mint 1000 férőhelyes szervereket terveznek, idővel pedig bővítik őket igény szerint. Teljesen nyílt világú mmo-ról beszélünk, amely nem a tradicionális „progression & class systemmel” operál.
A játékban nincsenek kasztok, karakterünket és a játékstílusunkat a felszerelésünk és fegyverzetünk határozza meg. A megszokott fejlődés (szintlépések és skill trainerek) helyett feltehetőleg mindennek lesz egy sajátos progression - skill fája, amit az adott tevékenység végzésével tudunk szintezni. Például, ha fát vágunk, a favágás skill növekszik vagy ha lándzsával harcolunk, akkor a hozzátartozó skilleket húzzuk.
A harcstílusok tekintetében a megszokott három csoportra oszlik a játék, melee, physical ranged (puskák, íjak) és magical ranged. Utóbbiról semmit sem tudunk még, illetve azt sem, hogy miként válhat valaki varázslóvá. Személy szerint remélem, hogy az Outward-hoz vagy a Galaxies-hez (erőhasználó) hasonlóan kell majd áldozatokat hoznunk a mágia nevében.
Nagyon nagy szabadságot ad ez a kezünkbe, bármilyen karaktert alakíthatunk ennek köszönhetően. Ha valaki a legjobb kovács vagy kardforgató, netán szakács-íjász szeretne lenni, az megteheti, ugyanis támogatja ezt a fejlődési rendszer.

ijasz-shelterfromthestorm.png

Idillinek tűnő új világunk megannyi titkot rejt. Amúgy nektek is feltűnt az a „természetes” szarvas? (Forrás: PCMag)

 

Régi motoros rpg játékosoknak ismerős lehet ez, a Galaxies, az Ultima Online vagy a Runescape is hasonló rendszerrel dolgozott. Személy szerint én azért szeretem jobban a sandbox mmo-kat, ellenben a theme park mmo-kal (World of Warcraft, Final Fantasy online), mivel sokkal szabadabb és személyre szabottabb élményt nyújtanak, mint divatosabb társaik. Nem fogják úgy a játékos kezét és a content egy részét maga a community képezi. Az ilyen jellegű játékokban bármi lehet az ember és mindezt úgy teheti meg, hogy hasznos tagja lehet a közösségnek. Egy jó szakács, kereskedő vagy akár bárd legalább annyira fontos, mint egy combos tank. A műfajban nem követelmény a „holy trinity” csapatfelállás (tank-dps-heal), nem a kasztod számít, hanem te magad. Azonban minden rendszernek megvan a maga hátulütője, például ebben az esetben ezek a játékok sokkal nehezebbek az átlagnál. Tovább tart a tanulási fázis (learning curve), sokszor túlbonyolított, nehezen átlátható a rendszerük és összetett a felépítésük. Mindemellett az említett közösség, ha eltűnik vagy nem képez egy pozitív egészet, akkor annak negatív hatása lesz.
A New World-nél is lehet számítani rá, hogy a solo/lonewolf jellegű játékosok nem igen fognak tudni érvényesülni. Mindenképpen kell keresni egy kisebb-nagyobb klánt vagy közösséget, akikkel együtt játszunk. Egyedül egyszerűen felzabál a játék.

setup-shelterfromthestorm.png

A sandbox rendszerek egyik jellegzetessége, hogy a kasztoknak és tartalomnak csak a képzelet szab határt, ugyanis rengeteg eszközt ad a játék a kezünkbe. (Forrás: Survivethis)

 

Vassal vagy arannyal fizettél érte?

A játékban egyaránt vannak PvE és PvP tartalmak, terveznek dungeon-öket és raid szerű dolgokat. Emellett battleground jellegű nagy összecsapások is megtalálhatóak a New Worldben. A probléma csupán annyi, hogy nem tudni még, merre fog kilengeni az inga (talán most már egy picit inkább PvE felé). Alapvetően a játék open world – loot PvP orientált volt, egy elég összetett criminal systemmel megáldva. Az alpha játékosok imádták ezt, ugyan volt mit csiszolni rajta, de az elmondások szerint jót tett a játéknak, hogy van tétje a dolgoknak. Lendületes volt ettől a gazdaság, volt értéke a lootnak és a craftereknek, illetve mindenki csapatokba-közösségekbe vergődött. Ezt a rendszert totálisan kivették és egy lebutított „opt-in” funkcióval helyettesítették, amivel ki és be kapcsolható a PvP. Lootot pedig már egyáltalán nem lehet elvenni a játékosoktól. A magyarázat szimplán annyi volt, hogy szerintük a játékosok többsége több PvE és solo contentet szeretne. Továbbá megakarják előzni a griefinget és a felesleges PK-kat (player kill, rövidítése, ami annyit takar, hogy ok nélkül ölnek meg valakit szórakozásból, általában nagyobb szintűek a kicsiken vezetik le a feszkót) és az ebből fakadó toxicus közösségek terjedését. A bekapcsolt PvP funkció mellett extra bónusszal jutalmaz immáron a játék és 10-es szint alatt egyáltalán nem lehetséges a PvP. Nem kell aggódni azon, hogy a parton egyből nyakon szúr valaki.

pvp-shelterfromthestorm.pngNem biztos, hogy a temető kellős közepe a legjobb hely a viták elrendezésére. (Forás: Eurogamer)

 

A játék közösségének egy része (nehéz megmondani, hogy ez most a hangos kisebbség vagy a core fanok) tajtékzott a dühtől, a kezdeti ígéreteket ezzel szinte totálisan keresztbe húzták, nem beszélve arról, hogy sok hónapos fejlesztést dobtak ezzel a kukába. A játékba bekerült még egy 50v50 fős War rendszer. Ez lényegében egy nagyszabású battleground lesz a térkép különböző pontjain. De ez elszeparált PvP esemény, nem pedig open world. Különböző eszközöket, ostrom fegyvereket és három új frakciót adtak még a játékhoz, melyekhez csatlakozva vehetünk részt a játék PvP szegmensében. Ha valaki szeretné, már totálisan elkerülheti a PvP-t a játékon belül.
A PvE elemekről is keveset tudni még, egyelőre csupán world bossok, questek és world eventek vannak, de idővel terveznek dungeon-öket is. Itt érdekes lehet még az invasion, ami a nevéből adódóan egy inváziós event lesz. Itt a szigeten terjedő rothadást és szörnyek támadását kell majd együttesen visszavernünk, a saját épített településeinket védve. Guild Wars 2-ből lehet esetleg még ismerős ez az event rendszer, csak kicsit nehezebb és nagyobb szabású lesz. Személy szerint nekem tetszik ez az elképzelés, csak rendes PvE kontent híján hamar unalomba fulladhat ez a mechanika.
A stúdió magyarázata érthető és racionális a PvP-t illetően, de sajnos a tömeg haragjával kell egyetértenem. Megannyi lehetőség és opció lett volna a változtatásra, a finomhangolásra, tényleg nem egy nem kettő kompetitív PvP mmo-ról vehettek volna példát. Vagy simán teszteltek volna különböző rendszereket, de sajnos inkább a gyomlálás mellett döntöttek. Persze ez még változhat az idők során, de ez volt az a pont, ahol érezhető volt valami törés a játékban, ami a marketingen is meglátszott. Hiszen a botrányos „Pvp-dev diary” -t követően egy hónapra szinte elcsendesült a stúdió. Nem is beszélve arról, hogy egyszerűen nem ez lett megígérve.
A harcrendszert illetően a játék nem a már idejét múlt tab-target (World of Warcraft) vagy a mostani, divatosabb action-combat (Tera Online) systemmel dolgozik. Eleinte arcade-sytle combat rendszert implementáltak a játékba, erről vannak videók a neten, de ezek már sajnos nem mérvadók. Ugyanis a jelenlegi combat rendszert teljesen átdolgozták, az új mechanika alapjait a Soulslike játékok mintájára (fast-paced) készítették. Sokak számára ez most elrettentő hír lehet, de mindenképp pozitív dolog ez szerintem. Egyrészt ez az első mmo, ami ilyen rendszerrel fog dolgozni, másrészt pedig teljesen a játéktudásodra vagy hagyatkozva. Nálad magasabb szintű (nagyobb skillel rendelkező) playereket is letudsz majd győzni, ha ügyesebb vagy.

Túl olcsó lenne elsütni most a Gandalf monológot ?  (Forrás: Mmocourt)


Ami pedig a játék túlélő aspektusát illeti, a crafting-gathering rendszer a mai mainstreamhez lesz hasonló, vághatunk fát, bokrokat ritkíthatunk meg vagy állatokat nyúzhatunk a húsukért és bőrükért (Conan Exiles). Éhínség és más kényelmi tényező nem lesz halálos ránk nézve, viszont a karakter gondozása bónusz statokkal fog járni.

Sok minden van még amit tudunk, de sajnos még több, amit nem. Viszont ezekről egy másik írásban fogok nektek mesélni. A következő részben a történetet és a terület rendszert fogom górcső alá venni, ugyanis nem vicceltem, mikor úgy kezdtem a mondandómat, hogy kolonizálunk kell az új könyörtelen vidéket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shelterfromthestorm.blog.hu/api/trackback/id/tr8415482122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.